Jak jsem byla 2x v Anglii

publikováno: 17. 3. 2019, v rublice: Evropa

Anglie, Spojené království či Velká Británie. Každý ten kousek světa nazýváme jinak a nechci tu vůbec řešit to, jak se to nazývá správně, každý si to přeci může vygooglit. Já ale vždycky říkám Angliesmiley.

Chtěla jsem tak trochu zavzpomínat na mé dva výlety a podělit se s vámi o to, co se mi v téhle krásné zemi líbilo nejvíce.

Tak jdeme na to!

Poprvé jsem do Anglie jela už na základní škole někdy v 7. třídě. Pamatuju si, že jsem se hrozně těšila a zároveň se bála, protože jsme měli spát u rodin. Cílem cesty byl především Wales a potom Londýn. Cesta začínala klasicky ráno. Jeli jsme autobusem a čekala nás i cesta trajektem. V té době snad ještě ani nebyl takový ten tunel, kterým to můžete prosvištět dneska laugh.

Pamatuju si, jak jsem byla z trajektu trochu nesvá, protože ten autobus tam prostě najel do takový garáže, my z něj vystoupili a rázem jsme se ocitli v jakémsi "plovoucím hotelu", kde byly obchody, restaurace, spooousta místa na válení a taky boží výhled. Ne, že by nám počasí zrovna přálo, ale i tak to bylo krásné a dokonce nás doprovázelo i pár racků angel.

Ve Walesu jsme byli tuším 4 dny. Naše rodina byla skvělá! Byla to taková moderní mamča s dcerou. Otce buď neměly anebo byl na služební cestě. Tenkrát jsem se styděla ptát i přesto, že jsem anglicky rozuměla laugh. Program na následující dny byl takový, že jsme dopoledne trávili v anglické škole, která už tenkrát byla opravdu moderní a odpoledne se jezdilo na různé výlety. Ráda vzpomínám na naše svačiny do školy, kdy nám naše "mamka" udělala super sendviče a nechala nás vybrat z různých košíků mňamky, například ty jejich mini brambůrky nebo sladké tyčinky. Do teď si ale pamatuju to znechucení, kdy jsem si omylem vzala octové brambůrky. To vám byl fakt hnus laughlaugh!!!

Upřímně si toho už moc nepamatuju, ale vím, že ve mě Wales zanechal krásnou vzpomínku. Byli jsme spíš na takovém venkově, takže všude byly výběhy s koňmi a ovcemi (hooodně ovcemi laugh) a vzduch byl krásně čistý. Co se týče výletů, byly jsme třeba i v Liverpoolu nebo v Brightonu a na Seven Sisters (speciálně na Beachy Head). Pak následoval samotnej Londýn. Ta paní, u které jsme tu spali, byla fakt strašidelná, báli jsme se jí na cokoliv zeptat a neuměla vůbec, ale vůbec vařit! Samotný Londýn mě tenkrát moc neoslovil. Živě si ale pamatuju návštěvu Madame Tussauds - hlavně hororovou část laugh. Upřímně jsem se pak těšila domů.

Mnohem lepší zážitky a pocity ve mně ale zanechala návštěva Anglie se střední ve čtvrťáku. Zastavovali jsme i v Paříži a jeli jsme opět trajektem.

Tentokrát jsme byli ubytovaní každý jinde. Já vychytala s kámoškou řadový baráček za centrem Brightonu. Hostil nás mladý pár se synem. Bylo to úplně úžasný smiley! Nejen že celkem uměli vařit, ale našeho hostujícího táty sestra mluvila pořád o centru Prahy a náš pokoj měl super dlouhé okno s výhledem na zapadající slunce. Během týdne jsme stihli opravdu hodně výletů. Centrum Brightonu mě tenkrát hodně okouzlilo. Možná to bylo i počasím. Bylo tak příjemně teplo, svítilo sluníčko a my s partou seděli na té pláži a prostě si vychutnávali sílu okamžiku.

Navštívili jsme znovu i Seven Sisters, kde mi tenkrát totálně navlhnul mobil laugh. Piknik na útesech ve společnosti odrzlého racka nám to ale vynahradil. Pamatuju si, jak jsem stála na útesu, cítila se opravdu maličká a v hlavě jsem měla něco jako "Všechno zvládneš, všechny problémy jsou oproti tomuhle útesu maličkatý". Po téhle myšlence jsem pak opodál našla vyskládané kamínky, které tvořili nápis "To be free" - náhoda?

Okouzlil mě i nádherný Leeds Castle! Nejen že tam byla zajímavá flóra a fauna, ale to samotné okolí bylo tak typicky britské a upravené, že jste cítili klid v duši. I městečko Canterbury se mi líbilo. Sice jsme se tam kvůli davu turistů skoro nehnuli, ale ta krásná stará architektura nám to vynahradila.

Neopomněli jsme ani návštěvu Primarku a Londýn, který mě tentokrát zaujal mnohem více. Nevím, čím to bylo. Možná tím, že jsem byla starší a prošli jsme zase jiná místa. V hlavě mi utkvěl moment, kdy zahradníci upravovali trávník v parku malými nehtovými nůžkami, aby byl trávník 100% upravený laugh

Kdybych měla vyjmenovat 3 TOP místa, která jsem v Anglii zatím navštívila, budou to tyto - Seven Sisters, centrum Brightonu a Leeds Castleheart.

Snad se vám článek líbil. Chtěla jsem ho pojmout spíš jako takovou vzpomínku a nemluvit jako turistický průvodce o tom, kdy se ten a ten hrad postavil apod.angel

A co vy? Byli jste někdy v Anglii?

-Anička

Mojí tvorbu můžete podpořit tím, že se stanete pravidelným čtenářem skrze tlačítko "přihlásit" v pravém horním rohu. Také můžete sledovat můj Instagram. Děkujiheart.

Moc pěkný článek  a fotky :) V Anglii jsem nikdy nebyla, ale rozhodně to hodlám napravit :)Láká mě hlavně spíše odlehlejší krajina, jako třeba Skotsko :) Ale samozřejmě nelze vynechat ani Londýn :)
17. 3. 2019 21:23

Mám projetý větší kus Skotska, Severní Irsko a Londýn, přičemž do Skotska se budu shodou okolností letos vracet. V Británii bych žít trvale nechtěla, ale má své kouzlo. Města mě moc nezaujala, a to ani Londýn, ale o to více mě uchvátil britský venkov. Fascinuje mě, jak je to tam krásně zelené, všude louky s kůzlaty, dramatické útesy s výhledem na moře a tolik krásných hradů!

Je vidět, že sis oba výlety užila. To ubytování u rodin musí být zajímavé, pokud se jim podaří návštěvníky aspoň trochu rozmluvit. Fajn příležitost procvičit angličtinu. :)

19. 3. 2019 21:31
Anglie mě taky láká, ale ještě jsem ji neměla možnost navštívit :) Já jela na trajektu, když jsme s kamarádkou jeli do Kodaně, ale cesta tam to bylo ve 23:00 a zpátky ve 4:00 ráno takže jsme z výhledu nikdy nic neměly :D A s tím nápisem je to teda dost dobrá náhoda :) Je krásné si takhle uchovávat vzpomínky, sama to tak dělám a pak se ráda vracím ke starým článkům :)
22. 3. 2019 9:51
Hrozně ráda bych se taky podívala někdy do Anglie, hlavně Londýn mě moc láká, je to krásné město :) Fotky jsou super, hlavně ta příroda musela být úžasná, jak píšeš hlavně ten venkov, Anglie mi přijde sama o sobě taková čistá a free :)
24. 3. 2019 17:48

V Londýně jsem byla na střední škole ve třeťáku a bylo to super. Byli jsme také v jedné rodině, ale vlastně jsme vždycky viděli jenom tu paní - tátu s dcerou jsme míjeli. Autobus nám taky zastavil někde v garáži v trajektu, a pak jsme se ocitli u obchodů, restaurací a tak. Každopádně nám počasí teda nepřálo, byly vlny, a když jsme vyšli z obchodu, tak jsme se motali jak opilí a musela jsem se držet zábradlí, abych někam nezapadla - fakt zážitek! :D Mimo jiné mně ty octové bramůrky fakt chutnaly! :DDD Jo, vzpomínám na Anglii ráda i na to obří kolo. Každopádně kdybych tam někdy měla cestovat znova, tak bych ráda navštívila ten Brighton. :-)