Jak vnímám influencery?

publikováno: 1. 11. 2018, v rublice: Moje příběhy

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli obsah, který denně konzumujete na sociálních sítích skutečně potřebujete ke svému životu? Opravdu se vám líbí všechny produkty, které lajkujete?

 

Nebo se vám snad líbí pouze samotná fotka?

 

Víte, tohle všechno je perfektní síla influencer marketingu.

 

Na Instagramu jste si odhlasovali, že chcete znát můj názor na influencery a celkově na spolupráce, takže jdeme na to!

(pokud mě ještě nesledujete, klidně můžete začít! smiley - @annevenkrbcova)

 


Influnecer marketing font text

Pro začátek bych chtěla říct jednu věc. Každý dělá chyby, i já. Každý někdy vzal spolupráci, která následně nebyla to pravé ořechové, nedostal to, na čem se s druhou stranou domluvil apod. I já tohle zažila. O tom tu ale úplně mluvit nechci. To by bylo zase do trochu jiného článku. Chci říct, že byste měli být obezřetní v tom, koho a proč na sociálních sítích sledujete. Víte, ony jsou ty fotky s naaranžovanou snídaní moc hezké, sama je někdy dělám, ale upřímně? Poslední dobou mě to spíš nudí. Dokonce jsem si všimla, že jsem kolikrát nějakou fotku lajkla automaticky - chápete to?! Já se až zděsila, protože jsem si v tu chvíli uvědomila, jak moc jsem pohlcená sociálními sítěmi, především Instagramem. Na Facebooku jsem upřímně jen kvůli psaní si s ostatními, heh.

 

Zamýšleli jste se vůbec někdy nad tím, proč určité profily sledujete? Nedávno se mi líbila myšlenka Jonáše Čumrika, kterého budete znát spíše pod pseudonymem Johny Machette. Ten na svém Instagramu nejdříve unfollownul všechny profily, které sledoval - bylo to pro něj osvobozující. Pak si zkusil zase follownout několik profilů, aby viděl, co se za tu dobu změnilo - NIC. Všechny soutěže se pořádají stejně, síla influencer marketingu nás stále pohlcuje a lajkujeme to. Otázkou je, zda si ty produkty vůbec někdo kupuje, nejspíš ano. Musím se vám ale přiznat, že třeba takové Foreo, Daniel Wellington hodinky nebo Eos balzám bych si už třeba nekoupila. Je sice pravda, že DW hodinky mám, ale dostala jsem je k Vánocům ještě dávno předtím, než tady vůbec nějaký influencer marketing byl. 

 

Reakce Jonáše Čumrika na Instagram

 

Jde o to, že rybníček influencerů, kteří mají nějaký vliv není zase tolik velký, a hlavně se mezi sebou všichni znají. Fotí dost podobné fotky, mají reklamy na stejné věci, pořádají stejné soutěže, a tak se stane, že do nás influenceři naráží ze všech stran, jsme jako v davu lidí, ze kterého nejde ven, a to že já nesnáším stísněné prostory! Je potřeba zůstat nohama na zemi a vědět, co je real. Tím nechci říct, že nemáte lajkovat ty hezky naaranžovaný fotky, to vůbec wink. Spíš to berte trochu s nadhledem, třeba jako @dominika.po z Dblog. Ta nedávno řešila jednu zahraniční influencerku @debiflue, která si do postele kvůli fotce naházela listí a na zemi se povalovala jen tak "ledabyle" světýlka. Říkala, že je to hezký, ale trochu přehnaný. V reakci nafotila podobnou #notreal fotku v Kauflandu, která je boží (viz foto).

 

Domča z blogu Dblog reagovala na debiflue na Instagramu

 

Debiflue

 

Věc, která mě ale opravdu znechutila, byla promo akce e-shopu AboutYou. Bylo to prostě všude, lezlo mi to na nervy! Jejich akce, kam pozvali "pár" influencerů sice byla určitě super a na fotkách vypadala skvěle. Ovšem naštval mě fakt, že influenceři, kteří řekli, že to nedělají pro peníze a že neberou všechny spolupráce, lhali. Byl tam prostě každej, i ti do kterých bych to neřekla. Navíc nabízeli něco, co ani nevyzkoušeli, což je o to větší fail (btw., tady se dostávám k tomu prvnímu bodu - také jsem vzala spolupráci s něčím, co jsem předem nevyzkoušela, ale o tom třeba jindy). Dostat nechutný prachy za něco, co nevyzkoušíte, nabízet to všem svým sledujícím, jak je to super je prostě hnusný. O to víc, když e-shop nefunguje, jak má, zákaznický servis je arogantní a zboží nikomu nepřichází - prostě směšné. Stejně tak mě naštvalo i promo elektronických cigaret na karlovarském festivalu. O tom se tu už ale rozepisovat nechci, je to na podobném principu. Kouření se podle mě propagovat prostě nemá, né takhle na sílu. 

 

 

Když to ale celé shrnu. Influencer marketing mi nevadí, je to dobrý nástroj pro firmy a pokud se využije dobře, budou všichni spokojení. Přemýšlejte chytře a nekonzumujte všechno, co vám naservírují pod nos. Každou spolupráci si pečlivě rozmyslete a nenechte se sebou zametat. Berte to s humorem a než si něco koupíte, přečtěte si i jiné recenze na produkt než ty od influencerů. Zbytečně fotky neupravujte, buďte prostě real smiley. Je to jenom sociální síť, která se možná jednou smaže a ty fotky už tu nebudou. Najednou vám bude obloha připadat méně modrá, les málo zelený a snídaně nebude chutnat tak skvěle, což by byla škoda.

 

-Anička 

 

 

 

 

Já mám ráda, když influencer propaguje něco, čemu skutečně věří a sám to opravdu používá. About You se mi taky znechutilo tím, kolik influencerů o tom přidávalo stories, měla jsem tím Instagram úplně zahlcený. To je stejné jako s tím Foreem předtím. Perfektně naaranžované fotky na Instagram jsem také zkoušela, dávala jsem si tam i oddělovače, měla jsem z toho takovou výkladní skříň. Samozřejmě mě to přestalo velice brzy bavit, protože ono to sice vypadalo hezky, ale nebylo to tak nějak opravdové. "Nemohla" jsem si přidat zrovna fotku, která vystihovala moje momentální pocity, protože by mi to nezapadalo do feedu a to bylo hrozně svazující. Teď naštěstí píšu web speciálně kvůli škole a tak tolik neřeším svoje pocity z toho 🙂 Jinak jsem taky dřív dávala lajky úplně na všechno automaticky, ale teď čtu u všeho popisky a jakmile je to nějaká giveaway, sleva, reklama, tak fotka může být sebehezčí, ale lajk nedávám.😄 
1. 11. 2018 22:11
Ani, skvělý článek! Ta poslední věta je hrozně pravdivá :/ Když teď o tom přemýšlím, opravdu většina lidí má stejný styl fotek, mají spolupráce se stejnýma firmama se kterýma pořádají soutěže.. A reklamu na DW hodinky jsem viděla snad na každém profile, který má tak 10k+ odběratel :D :D Určitě by mě zajímal článek na tvé spolupráce, že ne vždy byly vydařené a máš naprostou pravdu v tom, že každý z nás vzal spolupráci, kterou by už zpětně nevzal, ale prostě ta radost ze spolupráce, že xD Moc se těším na Anne´s Talking!
2. 11. 2018 7:14

Taky jsem jednu dobu promazala lidi "influenceři" na instragramu, kteří mě nudí a pořád se jenom opakují a teď? Si ani na ně nevzpomenu :D. Foreo mě nehorázně štve, že to poslali všem.. ale na druhou stranu se divím, že to většina fakt přijala. Ty dokonalé fotky na instagramu jsou na první pohled pěkné, ale když si člověk uvědomí, že si naházela listy do postele :D a nebo si dala na zem světýlka.. no to je fakt už moc, ale líbí se mi ta fotky od dominiky :D :D a má pravdu! :). Aboutyou? Tam nemám ani chuť si objednat, když jsem četla negativní komentáře a jak to eshop naprosto nezvládá. Hlavně, že zaplatili influencerům za reklamu např. tam nebyla Shopaholic Nicol a u ní je fakt vidět, že nebere vše :) a tý jako jediné věřím v tomhle nejvíce. Pak jsem viděla snad jenom u Kovyho a Mareše, že to mají jako placenou reklamu a zbytek dodal třeba, až když se to začalo řešit -_-. Mě nabízel jednou spolupráci eshop s oblečením a měla jsem napsat na jejich oblečení článek a pak, že mi něco pošlou. To mi přišlo jako naprostý nesmysl... hlavně měli špatné hodnocení na internetu:), takže jsem to odmítla. 

2. 11. 2018 8:37
Aničko :) jako bys mi mluvila z duse. Uz mi lezou krkem vsechny rádoby influenceri a youtuberi a podobne. co to je vubec za slovo influencer. a proc se kazdy druhy za nej hned povazuje ? ja tuhle dobu tak nesnasim s ohledem co se s talo z drive tak super instagramove socialni site. to je sileny boom a děsí me spis to jak dokazou ovlivnovat maly deti, ktere jsou schopne byt neustale na telefonu a utracet penize svoje nebo rodicu za spoustu veci jen proto ze to ma ten nebo ta a doporucuji to a delaeji tomu hroznou reklamu aniz by si kolikrat uvedomovali ze to propaguju propto ze za to maj prachy a taky ty produkty maji zadarmo, ale to spouste detem a lidem nedochazi a je mi smutno z techto naaranzovanych fotek. nejvic pevne nohama se drzim prave kdyz vidim nejakou radoby influencerku a celebritku nekde realne jednak jak vypada jinak nez na dokonalych fotkach na inastagramu, je mala, oplacana nebo s akne, a za druhe jak je za objektivem a nakrucuje se a druhy ji foti jako by tu fotku jako ze o tom nevi, :D :D tyhle typy fotek me osobne lezou nejvic na nervy :D :D a vzdy realne kdyz neco takoveho vidim tak mam chut tam jit nebo se nahlas smat :D :) kazdopadne tahle silena doba je neco strasneho a lituju dnesni decka jak ten obsah hltaji a mysli si kdo vi jak to je realne a dokonale :/ achjo..... 
2. 11. 2018 10:03

Poslední dobou berou totiž lidi instagram strašně vážně. Ale instagram prostě není realita ani nějaká pohádka. Influenceři dělají to, z čeho mají peníze a lidi si tam hrají na dokonalé životy. Na nás je nebýt ovečkami a vybrat si lidi kteří nám něco předají nebo se nám na ně prostě hezky kouká, ale brát to s rezervou. 

2. 11. 2018 10:38

Příspěvek od Jonáše jsem taky viděla a četla a má pravdu.. Taky sleduju profily, který mi absolutně nic nedaj, ae i přesto denně jejich fotky lajkuju, koukám na jejich insta stories, na jejich snídani, oběd, outfit, všechno.. Dominiku taky sleduju a fotkou a popiskem dost vystihla situaci na instagramu :D Když jsem viděla, žes vydala tenhle článek, hned jsem si myslela, že se vyjádříš i o AboutYou, protože mě to taky dost dostalo a nakrklo :D Reklamu na ně vidím všude, v metru, v televizi, na youtube, na instagramu, na twitteru, na dálnici.. "Exklusivní event jen pro 300 vybraných influencerů" nekomentuju, protože bych se akorát zase naštvala :D Ale jo, dobře, dali milióny do propagace, reklam, ok, ale že jich nefungujou objednávky? Že zákazníkům nepřijde 2 týdny objednávka? A zákaznický servis je arogantní a píše s hrubkama? To je vrchol :D Prostě krásný příklad, jak se to dělat nemá :)! 

3. 11. 2018 19:17
Občas kroutím hlavou nad tím, co všechno jsou lidé schopni propagovat, ono i na blogu to občas pozoruji, přitom stačí teba nějaký obchod zadat do hledáčku a ty recenze naskočí samy :) Na obchod AboutYou jsem narazila v rámci té spolupráce, ale vůbec jsem si o něm nic nezjišťovala ani na na něj nekoukala... no smutné si to pak takhle číst. Snad lidé ale ještě dokáží využít svoji vlastní hlavu :)
4. 11. 2018 23:46
AboutYou mě taky lezla na nervy, jak byla všude, kamkoliv jsem se podívala. Taky mám radši, když influencer věří v to, co má propagovat, protože to podle mě pak opravdu ztrácí všechen význam... Moc tě chválil, hezky článek! :)
5. 11. 2018 17:42

Já jsem z spíš z "knižní" branže   a je fakt, že je to vidět i tam. Když vyjde novinka, hodně bookbloggerů/bookstagramerů/booktuberů ji dostane, ta kniha je fakt všude... A na jednu stranu to někdy zafungujei na mě...:-D Co se automatického lajkování na insta týče... Dělám to... Furt...:-D

5. 11. 2018 19:58
Tak tenhle článek je naprosto bomba. :-)  Domču také sleduji a celkově je moc super a vtipná. No a na AboutYou... na to nemám co říct. Udělali to tak, jak uznali za vhodné.. Sociální sítě už jsou závislost. A těžko už budou lidi odolávat. 
6. 11. 2018 15:46
Tak musím přiznat, že i já sleduju x profilů, které na mě dennodenně hází x desítek produktů, které často ani neoznačí za placenou spolupráci. Na druhou stranu .. reklama tady byla vždycky a vždycky bude. Kdysi jsme zase odsuzovali lidi, že hrajou v reklamě na tuhle věc, která taky stojí za prd. Teď se to akorát přesunulo na soc. sítě. U některých spoluprací si fakt říkám, že bože, jak na tohle mohli přistoupit. Ale jsou i některé, které si říkám, že bych taky přijala, i přesto že je má dalších x influencerů taky. Prostě když se jim ta věc líbí a přijde jim výhodná, tak proč ne. Já bych byla taky ráda, kdyby mi někdo posílal zadarmo kosmetiku nebo oblečení :D je to prostě novodobá věc a my se s tím buď musíme smířit a nebo to ignorovat a nesledovat tyhle lidi :) 
6. 11. 2018 21:01

Naprosto s tebou souhlasím a strašně se mi líbí ten post od Dominiky, protože je to fakt výstižný. :-D Jako na jednu stranu ty lidi chápu, protože se snaží dělat krásné a fotky a třeba ani tak nechtějí nic zvýraznit, ale jen je to baví. Já třeba taky fotím jen pro svou radost a ráda fotky nějak aranžuji, ale zase nic se nemá přehánět a je škoda fotit něco, co je pro ostatní né moc reálný. :-) A k tomu About you... bože, jsem tak ráda, že má na to taky někdo stejný názor! Bylo to šílený a byli tam naprosto všichni "slavní", až mi to přišlo odporný. Jeden online obchod a všichni se z toho mohli ...zbláznit. :-D 

7. 11. 2018 12:16

K těm spolupracím řeknu jen to, že jsem vzala dvě a z toho se mi ta jedna vůbec nelíbila, ale člověk se chybami učí. :-) Jinak teda na IG z těch známějších sleduju jen Annu Šulc, které produkty nelikuju, protože jí to moc nevěřím, ale pak tam mám i třeba takovou Aničku Kadeřávkovou, která vystupuje příjemně a věrohodně. :-) A feed vůbec neřeším, hodím tam ráda v jednu chvíli město, v druhé psa a pak klidně sebe a je mi jedno, že to nenavazuje. :D

7. 11. 2018 15:32

Pěkný článek, mně se líbilo u toho AbouYou, že to všichni propagují jako super skvělý e-shop, který je nový a všude jsou na něj reklamy, přitom zas tak nový není, narazila jsem na něj už dřív a to samé jsem slyšela od jedné, či více méně známých Youtuberek. :)) ¨Jinak já měla te'd špatnou zkušenost ze spolupráci, nedostala jsem zaplaceno a agent mi neodepisoval, kontaktovala jsem stránku a také nic... hold je to risk, žádná smlouva, jen je vše na "hubu". :)

http://somethingbykatep.blogspot.com/

9. 11. 2018 12:07
To je rozumný přístup. Já mám to štěstí, že na sociálních sítích sleduji hlavně svoje kamarády nebo kamarády-blogery, co spolupráce neberou. Jsi jedna z mála mých výjimek. :) No a pak tam mám "olajkované" nějaké menší lokální obchůdky, kde mě zajímá aktuální nabídka zboží, takže je sleduji zcela záměrně a ráda. Placené a reklamní příspěvky obvykle přeskakuji. Když byla všude na blozích Manzara, tak jsem leda povytáhla obočí (a ano, taky mi psali). Na naaranžované hezké fotky se ale kouknu ráda a je mi jedno, že je to nesmysl, jako třeba listí v posteli. Z uměleckého hlediska je to vydařená kompozice. O ovesných kaších to říct nemůžu, protože ty já nemám ráda. :D
14. 11. 2018 19:28
Pěkný článek :) měli bychom volit zlatou střední cestu - někdy je těch reklam až moc. Já sleduju na instagrama opravdu jen pár blogerů nebo youtuberů, protože všechno, co chci od nich vědět, se dozvím z článků nebo videí a na instagramu tam pro mně nic nového není, většinou jen reklama za reklamou a uměle naaražovaná snídaně. Jelikož jsem nikdy s nikým nespolupracovala, nemůžu k tomu nic říct, ale určitě se mi nelíbí, když spolupráce není označená a ještě hůř, když člověk vychvaluje něco, co se mu nelíbilo nebo to nevyzkoušel. 
27. 11. 2018 17:49

Ahoj Anicko, moc hezky clanek. Ja pred casem zacala byt unavena z Instagramu, par dni se mi po te sile zvyku styskalo, ale uz jsem bez nej nekolik mesicu a je mi lip. Mam vic casu a neprojizdim neustale Ig super idealni zivoty:).  Mej se fajn, ByGabra

7. 1. 2019 18:41